20 Ιουλ 2012

το φαινόμενο σήραγγος (φινάλε)


πράξη τρίτη

σκοτάδι/φως

(Οι δύο άντρες. Ο ένας σκυμμένος πάνω απ’ τη σκακιέρα. Ο άλλος κάνει κοιλιακούς στο πάτωμα)


Ίσως έχει κάποιες δυνατότητες.

Ποιος;

Η θέση………. Τι θα ’λεγες για βασίλισσα στο δέλτα δύο;

Μαλακία… Μην το ψάχνεις. Τα λευκά κερδίζουν πάντα. Την πάτησα σαν αρχάριος.

Κι όμως. Κανένα εμπόδιο δεν είναι ανυπέρβλητο, θυμάσαι;

Το φαινόμενο σήραγγος…

Ακριβώς. Δεν πρέπει να χάνεις την πίστη σου. Η κβαντική φυσική είναι γεμάτη τέτοια παράδοξα. (αφήνει ένα μακρόσυρτο νιαούρισμα) Ζει ή πέθανε; Και τα δύο. Αβεβαιότητα…

Η γάτα του Σρέντιγκερ…

Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος πριν κοιτάξεις κάτω απ’ το καπάκι.
Γι’ αυτό σου λέω να το ψάξεις λίγο.

Ψάξ’ το όσο θέλεις. Δεν με χρειάζεσαι.

Και να παίζω μονάχος μου; Δεν έχει πλάκα………. Τι κάνεις τώρα;

Οι κοιλιακοί μου…

Ε!

Χαλάρωσαν. Ένα μήνα τώρα, πλαδάρεψα.

Καλά, και με τόσο σεξ;

Ποιο σεξ; ….Α, το σεξ… Ήθελε μονίμως να με πηδάει εκείνη… Δεν ήταν κι άσκημα… Λίγο βαρετά εδώ που τα λέμε.

Α, τώρα ήταν βαρετά. Αλλιώς μου τα ’λεγες πριν.

Τι σου ’λεγα πριν;

Την αγαπώ και δεν μπορώ χωρίς αυτήν και κανταΐφια…

Τι κανταΐφια;

Τρίχες σιροπιαστές.

Κόλλημα. Αφού τα ξέρεις.

Εμ, δεν τα ξέρω; Θα σ’ αφήσω το ένα και θα σου κάνω το άλλο…

Τα ίδια κι εσένα;

Θα, θα, θα…

Όλο υποσχέσεις ε; Κι όταν ερχόταν η ώρα…

…στο κρεββάτι…

Τίποτα.

Μηδέν.

Ούτε μια πίπα της προκοπής.

Ούτε…; Στα ’λεγα, δεν στα ’λεγα; Ανικανοποίητο ζώο ο άνθρωπος… Λοιπόν, κατά βάθος ξέρεις είμαστε ίδιοι.

Ποιοι;

Εγώ κι εσύ.

Να μου κάνεις τη χάρη.

(με νόημα) Ό,τι ώρα θες.

…Αστειεύεσαι;

Όχι, το αποφάσισα. Είχες δίκιο. Εξάλλου, είπαμε. Το βασικό είναι να δουλεύουν οι άλλοι για πάρτη σου.

Πότε θες;

Τώρα.

Τώρα;

Στη βράση κολλάει το σίδερο. Μια πρόβα τζενεράλε και φύγαμε.

Τώρα δεν μπορώ.

Γιατί;

Γυμνάζομαι.

Μάλιστα… Και θα γυμνάζεσαι πολύ ώρα;

Τραβάς κάνα ζόρι;

Σήκω ρε μαλάκα να τελειώνουμε!

Δεν μπορώ.

Τι θα πει δε μπορείς;

Θα πει δεν-μπορώ. Δεν είμαι σε φάση, δεν είμαι σε μουντ , πώς το λένε;

Α, ναι, πρέπει να πιάσεις συναίσθημα.

Ακριβώς. Το πέτυχες……(συνεχίζει τους κοιλιακούς)………Πες μου καλύτερα το άλλο. Πώς ήξερες ότι θα δεχτώ;

Να δεχτείς τι πράγμα;

Να παίξω το παιχνίδι σου. Να τα φτιάξω με τη Σία κι όλα όσα ακολούθησαν. Δεν φοβήθηκες να με βάλεις στο σπίτι σου χωρίς τους μπράβους; Μ’ όλα όσα είχαν προηγηθεί;

Καθόλου. Όπως σου είπα, κατά βάθος είμαστε ίδιοι. Βασίστηκα στην περιέργειά σου. Και στην αλαζονεία σου. Και ήξερα ότι μπορώ να βασιστώ σ’ εκείνην. Έχει τον τρόπο της.

Ναι, βέβαια.

…………Θα μου λύσεις κι εσύ μια απορία; …Συγγνώμη αν σε διακόπτω.

Λέγε.

Τότε, παλιά, που τριγυρνούσες εδώ γύρω… Που κατασκόπευες το σπίτι μου…

Ε!

Τι σκοπό είχες; Τι σκεφτόσουν;

Τι θες να σκεφτόμουν; Να σου βάλω φωτιά. Να σε πιάσω στα χέρια μου και… Δεν ξέρω τι σκεφτόμουν, εντάξει; Τα ’χα παίξει τελείως.

Γι’ αυτό σε παράτησε… Ήταν όμορφη;

Κούκλα.

Πιο ωραία απ’ τη Σία;

Καμία σχέση.

Πού είναι τώρα, ξέρεις;

Να την κάνεις τι;

Εγώ ρε μαλάκα; Για σένα ρωτάω.

Ξέρω γιατί ρωτάς. Γιατί είσαι ένας κακομαθημένος που νομίζει ότι μπορεί να κερδίζει πάντα. Λοιπόν φιλαράκο, καιρός να το μάθεις: κάποιες παρτίδες έτσι και τις γαμήσεις, τις γάμησες.

Για να το λες εσύ… Αν και συχνά τα πράματα δεν είναι όπως φαίνονται.

Μην το κουράζεις. Στην περίπτωσή μου ήταν ακόμα χειρότερα. Της κατάστρεψα τη ζωή.

Υπερβάλεις. Όσο σημαντικό κι αν είναι ένα σπίτι…

Δεν μιλώ για το σπίτι! Μιλώ για τη σχέση μας. Ήμουν αλλού. Τη στιγμή που με είχε περισσότερη ανάγκη, εγώ ήμουν αλλού. Μέχρι που έχασε το παιδί. Εκεί τελείωσε.

Ίσως είχε τελειώσει ήδη. Αν σ’ αγαπούσε…

Μη λες βλακείες. Δεν ξέρεις τι είναι να χάνεις ένα παιδί. Το παιδί που περίμενες τόσο.

Το ήθελε πολύ το παιδί η Μαρία. Αλλά δεν μπορούσε να το κρατήσει.

Η….;

Τρομερό πράγμα η ενοχή!

Τι λες;

Ήταν τόσο όμορφη μ’ εκείνη την καρό φουστίτσα. Σαν μαθητριούλα.

(πετάγεται πάνω) Τι μου λες τώρα;

Τόσο αθώα!

(έξαλλος, πιάνει τον άλλο απ’ το λαιμό) Μίλα τρελέ γιατί σε πνίγω! Πού την ήξερες τη Μαρία μου;

Φοβόταν για το σπίτι σας. Κολακεύονται όταν τους δείξει προσοχή ένας ισχυρός άντρας!

Ήρθε σε σένα;

Και αυτοδημιούργητος. Πάντα πιάνει αυτό το χαρτί.

Την πήδηξες;

Είναι στα γονίδιά τους. Τις θαμπώνει η δύναμη.

Πες ρε πούστη, την πήδηξες;

Κοίτα. Αν θέλεις να το συζητήσουμε πολιτισμένα…

Τι να συζητήσουμε ρε κωλόγερε; Αυτό ήταν κοριτσάκι…

Για μένα ήταν κοριτσάκι και για σένα ώριμη;

Ήταν γυναίκα μου!

Γιατί το κάνεις προσωπικό;

Ποιο κάνω προσωπικό ρε καργιόλη; Που πήδηξες τη γυναίκα μου; Τη δική μου γυναίκα;

Ε, τώρα πατσίσαμε. Και ξεκόλλα από πάνω μου. Είπαμε να συζητήσουμε πολιτισμένα.

Θα συζητήσω πολιτισμένα με το πτώμα σου.

Να το πάλι το μελόδραμα! Φταίω εγώ που πήγα να σου ανοίξω τα μάτια.

Αφού έβγαλες πρώτα τα δικά της!

Κοίτα, δεν τη βίασα κιόλας, εντάξει; Ούτε την ανάγκασα να  κάνει τίποτα.

Τι υποκρισία!

Ούτε που άπλωσα χέρι πάνω της. Εκείνη μου τον έπιασε πρώτη.

Ψέματα!

Εκείνη με πήρε στο στόμα της.

Δεν το έκανε αυτό! Ποτέ δεν το έκανε!

Σε σένα, ίσως. Και πρέπει να πω ότι για πρωτάρα ήταν φανταστική.

Θα σε σκοτώσω πούστη!

Όπως είπες κι εσύ, καμιά σχέση με την άλλη.

Με αηδιάζεις!

Ο εαυτός σου σε αηδιάζει. Που απέκτησε υποτίθεται ιδεολογία. Που απετάχθη τον μικροαστισμό. Που υπερασπίζεται το δικαίωμα της γυναίκας να μην αποτελεί ιδιοκτησία κανενός, αρκεί να μην πρόκειται για τη δική του γυναίκα.

Ποια ιδιοκτησία ρε γελοίε; Τολμάς να μου κάνεις κήρυγμα; Την απόγνωσή της εκμεταλλεύτηκες! Και δε σεβάστηκες ούτε το παιδί στην κοιλιά της!

Το παιδί; Δεν είναι καθόλου σίγουρο πως υπήρχε παιδί. Τουλάχιστον, εκείνη δεν ήταν καθόλου σίγουρη.

Τι μαλακίες λες;

Τρία χρόνια παντρεμένη, είπε. Και ξαφνικά πιάνει παιδί. Για έλα στη θέση της.

Τη θέση της; Ποια θέση της; Απέβαλε…

Έτσι σ’ έκανε να πιστέψεις.

…εξαιτίας μου.

Στην πραγματικότητα, έκανε μια πολύ συνηθισμένη έκτρωση.

Ήμουν…

Ήσουν.

…μακριά.

Νυχτωμένος.

(Τον ρίχνει κάτω. Το σύμπλεγμα παραπέμπει στην εναρκτήρια σκηνή) Θα σε σκοτώσω.

Επιτέλους.

Θα σε σκοτώσω.

Έλα αγόρι μου!

Θα σε σκοτώσω!

Έπιασες συναίσθημα!

Θα σε σκοτώσω!!

Άντε λοιπόν!!

(χαλαρώνει το σφίξιμο)...Πού θα πας είπες μετά;

(βήχει) Δεν χρειάζεται να ξέρεις. Όπως δεν χρειάζεται να ξέρεις και το γιατί. Όσο λιγότερα ξέρεις, τόσο πιο ασφαλής θα αισθάνεσαι.

Οκέι, δικό σου θέμα. Εσύ κερδίζεις, εγώ κερδίζω, άλλοι είναι τα κορόιδα. Πώς θα πάρω τα λεφτά μου;

Υπάρχει ένας ειδικός λογαριασμός. Θ’ αποκτήσεις πρόσβαση αμέσως μόλις βεβαιωθεί επίσημα ο θάνατός μου. Άνοιξε την κάμερα και φρόντισε να είσαι πειστικός. Κάνε και μια διάλεξη περί επανάστασης: φωτιά και τσεκούρι, ξέρεις εσύ. Πάμε μόνο πριν χάσεις το μουντ. Στο τέλος βάζεις τη φωτιά και τραβάς την πόρτα.

Πιστεύεις ότι θα καταλάβουν τίποτα;

Αποκλείεται.

Ας το πάρουμε απ’ την αρχή.

σκοτάδι