17 Ιουλ 2012

το φαινόμενο σήραγγος


πράξη πρώτη

Σκοτάδι/Ημίφως

Δυο άντρες παλεύουν. Ο ένας φαίνεται να κρατά τον άλλο απ’ το λαιμό με λαβή και σαν να τον πνίγει. Κάποια στιγμή τον αφήνει και σηκώνεται σκεφτικός, ο άλλος βήχει.

(Δείχνοντας προς τους θεατές) Πιστεύεις ότι θα καταλάβουν τίποτα;

Αποκλείεται.

Να το πάρουμε απ’ την αρχή;

Σκοτάδι/Φως

(Οι δύο άνδρες όρθιοι στο εσωτερικό σπιτιού. Ο ένας διερευνά τον χώρο, σημάδι ότι είναι επισκέπτης)


Ωραίο σπίτι!...........Και μεγάλο! Μόνος σου μένεις;…………...Θα βάλεις κάτι να πιούμε ή…;

Κοίτα, φιλαράκο…

Δε συστηθήκαμε! Λεύκιππος.

Τι ειν’ αυτό;

Τ’ όνομά μου.

Α, μάλιστα. Λοιπόν Λεύκιππος…

Λεύκιππε…………Κλητική. Ο Λεύκιππος, του Λεύκιππου, τον……….. Θα μου βάλεις ένα ποτό;

Ίσως μια άλλη φορά. Τώρα θέλω να συζητήσουμε σοβαρά……………… Λοιπόν Λεύκιππε…

Τ’ όνομά σου. Δεν μου το είπες.

Σωστά. Λοιπόν Λεύκιππε, πρέπει να σου εξηγήσω δυο πράγματα… Το πρώτο: δεν είμαι γκέι.

Συγγνώμη;

Δεν είμαι γκέι…ομοφυλόφιλος, πώς το λένε;……………..Ίσως σε παραξενεύει αυτό.

Όχι, καθόλου.

Α…καλά. Τώρα, γιατί σε κάλεσα εδώ.

Για να με πηδήξεις…… (Ο άλλος τον κοιτάζει ειρωνικά) …….Για να σε πηδήξω………………..Για να πηδηχτούμε;

Με δουλεύεις; Καλά, ίσως εγώ να μην ήμουν σαφής. Εν πάση περιπτώσει, θέλω…

Να με…;

Όχι, κοίταξε…

Άλλαξες γνώμη;

Όχι.

Ωραία.

Λοιπόν…

Είσαι ενεργητικός ή παθητικός;

(φωνάζει) ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΔΕΡΦΗ!!

Εντάξει, εντάξει.

Τι στο διάολο; Δεν μιλάω ελληνικά;

Εντάξει λέμε……Εντάξει. Το κατάλαβα.

……………Τι έλεγα;

Γιατί μ’ έφερες εδώ.

Ναι. Λοιπόν…

Πάντως η έκφραση «αδερφή» δεν είναι η ενδεδειγμένη………………... Μπορούσες να πεις «ομοφυλόφιλος». Ακόμα και «πούστης».

Θα μπορούσα, έχεις δίκιο.

Είναι προφανές ότι δεν είσαι αδερφή. Ούτε εγώ είμαι αδερφή κανενός.

Θα το συνεχίσουμε πολύ αυτό;

Όχι, ολοκλήρωσα. Συνέχισε.

Δεν είχα πρόθεση να σε θίξω. Σε έθιξα;

Μπα, δεν τρέχει τίποτα.

Όχι, αν…

Δεν με έθιξες ρε μαλάκα λέμε! Πάρακατω! Γιατί με κουβάλησες εδώ; Αφού δεν θα με γαμίσεις ούτε θα σε γαμίσω γιατί με πήρες απ’ το γαμημένο το μπαρ και με κουβάλησες στο γαμόσπιτό σου μέσα στην ερημιά του Θεού, θα μας πεις;

Αν μου επιτρέψεις.

Παρακαλώ.

Ίσως σου φανεί λίγο παράξενο.

Αμφιβάλλω.

Αμφιβάλλεις;

Μμ…

Εντάξει λοιπόν. Θέλω να τα φτιάξεις με τη γυναίκα μου.

………..Τη γυναίκα σου.

Ναι.

Είσαι παντρεμένος;

Περίπου.

Ζείτε μαζί;

Τς!

…………..Γνωρίζεστε τουλάχιστον;……..Καλά, καλά. Αστείο ήταν, χιούμορ………Ξέρεις.

Όχι.

Άλλοι άνθρωποι λένε, η γκόμενά μου, η ερωμένη μου, η αρραβωνια…

Θέλω να τα φτιάξεις με τη Σία.

Ιέι;…. (ο άλλος τον κοιτάζει με οίκτο) …..Σία λένε το κορίτσι σου.

Τη γυναίκα μου.

Τη γυναίκα σου. Που δεν ζείτε μαζί. Που δεν είστε παντρεμένοι.

Ακριβώς.

Θα κάνουμε σεξ;

Σου είναι δύσκολο;

Καθόλου. Είναι όμορφη;

Τι σε νοιάζει;

Ε πώς;

Αφού είσαι… Σ’ αρέσουν οι γυναίκες;

Όχι ιδιαίτερα.

Όχι ιδιαίτερα..

Τις βρίσκω κάπως… θηλυκές.

Καλά. Έτσι κι αλλιώς θα αποζημιωθείς.

Τώρα θίγεις τις ευαίσθητες χορδές μου. Πότε ξεκινάω;

Θα σε ειδοποιήσω.

Ο-κέι. Χάρηκα και τα σχετικά.

Φεύγεις;

Έχουμε κάτι άλλο  να πούμε; Ή…να κάνουμε;

Δε νομίζω.

Ωραία. Τότε…

Θέλεις ένα ποτό;

Μη σε βάλω σε κόπο.

Δεν με βάζεις………….. Βασιλείου.

Τι είναι αυτό;

Τ’ όνομά μου. Σου λέει κάτι;

Δεν θα το ’λεγα. Είναι αρκετά κοινό. Βασιλείου;

Δήμος.

Δημοσθένης;

Δημόκριτος.

Πλάκα κάνεις.

Γιατί;

…………Άστο, τίποτα.

Είσαι παράξενος τύπος.

Ενώ εσύ, είσαι συνηθισμένος. Δε μου λες, γιατί θες να… τη γυναίκα σου;

Δεν σε αφορά.

Ό,τι πεις. Αλλά… πώς είσαι σίγουρος ότι θα γουστάρει μαζί μου;

Ξέρω τον τύπο της.

Και ποιος ειν’ αυτός;

Προκλητικοί και ατίθασοι μαλλιάδες. (Του δίνει κάτι.)

Γιατί μου δίνεις τη φυλλάδα; Δεν διαβάζω τέτοιες μαλακίες… Αυτή είναι; Η τύπισσα που πρέπει να ρίξω είναι η Θεοδοσία Μυστακίδου; ………….Είσαι τρελός.

Άρα, δεν σου είναι άγνωστη………..Καλλιτέχνες! Μπορεί να μην έχουν βρακί να φορέσουν, αλλά τα φώτα είναι μονίμως πάνω τους.

Η συγκεκριμένη δεν φαίνεται να έχει τέτοια προβλήματα…………Με τα βρακιά εννοώ.

Φυσικά. Αφού της τ’ αγοράζω εγώ.

Α, ναι, βέβαια.  Είναι η γυναίκα σου. Αν και δεν μοιάζεις πολύ με τον τύπο που φιλάει…. (Κοιτάζει τον άλλο δήθεν εξεταστικά) Θα έλεγα, μάλλον,  ότι δεν του μοιάζεις καθόλου. (Διαβάζει) «Η διάσημη ηθοποιός συνελήφθη από το φωτογράφο της εφημερίδας μας την ώρα που ανταλλάσει καυτό φιλί με άγνωστο νεαρό άνδρα σε δρομάκι της παλιάς πόλης της Ρόδου, όπου βρίσκεται για τα γυρίσματα του τελευταίου επεισοδίου της δημοφιλούς σειράς «το νησί της ουτοπίας»».

Διάβασε παρακάτω.

 «Το «ανήσυχο» ταμπεραμέντο της Θεοδοσίας φαίνεται πως είναι η αιτία πίσω από τους συχνούς όσο και θυελλώδεις καυγάδες της με τον γνωστό εκατομμυριούχο, πρόεδρο της Bank of Europe, Δήμο Βασιλείου.» Εσύ είσαι αυτός;

Έτσι φαίνεται.

Και πληρώνεις άντρες για να τα φτιάχνουν μαζί της;

Μόνο εσένα.

Μόνο εμένα;

Ναι, μόνο εσένα.

Παράξενα βίτσια έχετε οι εκατομμυριούχοι.

Α, ώστε είναι παράξενο.

Και… γιατί εμένα; Στάσου, περίμενε να μαντέψω. Επειδή είμαι γκέι.

Είσαι πολύ πονηρός.

Και πιστεύεις ότι δεν θα το καταλάβει;

Τι να καταλάβει; Ότι είσαι γκέι;

Και αυτό.

Μπορεί να γουστάρει περισσότερο. Είναι πολύ βιτσιόζα. Δεν φαντάζεσαι πόσο.

……………..Πόσες φορές;

Τρεις… τέσσερις… εξαρτάται.

Από τι;

Πότε θα σε βαρεθεί. Συνήθως, αυτά είναι τα όριά της.

...Μάλιστα. Και.. αυτό ειν’ όλο;

Περίπου.

Δηλαδή; Θα ’χει και συνέχεια;

Φυσικά και θα ’χει συνέχεια. Πίστεψες στ αλήθεια ότι σε βάζω να πηδάς τη γυναίκα μου από βίτσιο;

Ξέρω ’γω; Φραγκάτος δεν είσαι;…………….Μπορώ να μάθω ποιο είναι το σχέδιο;

Δεν είναι απαραίτητο.

Όχι, αλλά θα το εκτιμούσα.

Θα της γίνεις τσιμπούρι. Πιο σωστά: θα της κάνεις τη ζωή κόλαση...

… ώστε να της κοπεί η όρεξη για περιπέτειες. Σατανικό!

Δε βρίσκεις;

Απίστευτο! Καλά, είσαι πολύ μαλάκας, έτσι;

Δεν χρειάζεται να εκτιμάς το σχέδιο. Αρκεί να το εκτελέσεις σωστά. Θα αμειφθείς πλουσιοπάροχα.

Πλουσιοπάροχα! Ποιος χρησιμοποιεί ακόμα αυτή τη λέξη;

Εγώ.

Εσύ. Μάλιστα. Νομίζω πως έχεις τα μέσα και το δικαίωμα………….Μεγάλο σπίτι όμως. Και απομονωμένο. Δεν είδα πουθενά σεκιούριτι. Νόμιζα ότι οι πλούσιοι φοβάστε και τη σκιά σας.

Οι πλούσιοι, ναι.

Ενώ εσύ δεν είσαι;

Έχω περάσει από το στάδιο του «πλούσιου».

Μετά από το οποίο έρχεται…….;

Εγώ.

Αχά! Πλάκα έχεις ρε φιλαράκο. Πρέπει να μου πεις κάποτε την ιδέα σου περί του Κόσμου και περί της θέσης σου μέσα του. Μ’ ενδιαφέρει. Τώρα όμως θα ’θελα να μάθω κάτι άλλο. Πώς θα γίνει το… πώς θα έρθω σε επαφή; Με το Πρόσωπο. Γιατί δε νομίζω να πλησιάζεται και τόσο εύκολα από κοινούς θνητούς η Θεοδοσία σου…………………. (Ο άλλος σωπαίνει) Πολύ βιάζομαι, ε;  Όκει, τ’ αφήνω σε σένα, τ’ αφήνω όλα σε σένα. Φαίνεσαι αρκετά πανούργος.

Πανούργος!

Πανούργος. Γιατί;

Ποιος χρησιμοποιεί ακόμα αυτή τη λέξη;


Σκοτάδι/Φως