18 Ιουλ 2012

το φαινόμενο σήραγγος (συνέχεια)


σκηνή δεύτερη


Σκοτάδι/φως
(Οι δύο άντρες καθισμένοι αντικριστά πάνω από μια σκακιέρα. Ο ένας έχει τα χέρια δεμένα.)

Πολύ έξυπνο.

Βρίσκεις;

Για να πω την αλήθεια, αισθάνομαι κάπως στριμωγμένος.

Δεν θέλω να περιαυτολογήσω, αλλά εξαρχής δεν είχες καμία τύχη. Το σκάκι είναι το ψώνιο μου.

(σαρκαστικά) Οπότε, για να κάνεις την αναμέτρηση πιο αμφίρροπη, σκέφτηκες να με βάλεις να παίζω δεμένος; Πώς δεν μου έδεσες και τα μάτια, παικταρά μου;

Τς, τς, τς… Πολύ κακού γούστου η ειρωνεία σου. Είσαι δεμένος για να μπορώ να σκέφτομαι απερίσπαστος. Κι εσύ επίσης. Αν σε έλυνα, οι δημιουργικές σου δυνάμεις πολύ φοβάμαι ότι θα ξεστράτιζαν στην κατάστρωση σχεδίων διαφορετικών απ’ αυτά που χρειάζεται ο βασιλιάς σου για να αποφύγει……χε, χε, το αναπόφευκτο εδώ που τα λέμε.

Αυτή είναι η άποψή σου για την καλόγουστη ειρωνεία, υποθέτω.

Απλή διαπίστωση. Και μην το παίρνεις προσωπικά. Όταν πιάσω το παραδάκι θα είσαι ελεύθερος κι ωραίος σαν πρώτα. Ελεύθερος σίγουρα, το ωραίος θα εξαρτηθεί.

Από τι;

Απ’ την τρέλα μου. Δεν σου κρύβω ότι με φτιάχνει χοντρά η ιδέα να σε παραδώσω χαλασμένο. Έτσι κι αλλιώς, θα είμαι υποχρεωμένος να εξαφανιστώ.

Πρόβλημα ε; Μην ανησυχείς. Αυτό θα το αναλάβω εγώ.

Να, τέτοια λες και με προκαλείς να γίνω (παίρνει μια αλλόκοτη έκφραση γυρνώντας το κεφάλι προφίλ) Πικάσο.

(προσηλωμένος στη σκακιέρα) Στ’ αλήθεια.…..Για να δούμε…..Όχι, δεν μ’ αρέσει……Να ξέρεις πάντως.....αν θέλεις άκουσε τη συμβουλή μου……..τα λεφτά φιλαράκο δεν φέρνουν την ευτυχία.

Μη μου το λες κι είμαι και ευσυγκίνητος, θα με πάρουν τα ζουμιά………… Ακούστε τι είπε το άτομο! Ο «χέζε ψηλά κι αγνάντευε», ακούστε τι λέει! ……………Τι να την κάνω την καριόλα την ευτυχία ρε μαλάκα, εγώ τα λεφτά σου θέλω. Τα γαμημένα σου τα λεφτά! Κατάλαβες;

Προσπαθώ…Ναι, ναι, είναι μια ιδέα… Κάνεις πάντως ένα μικρό λάθος. Μπορεί να τα πάρεις τα λεφτά, μπορεί και όχι. Δεν θα είναι όμως δικά μου. Άλλοι θα πληρώσουν το λογαριασμό. Μέτοχοι, καταθέτες...Το κράτος…Όχι εγώ.

Στ’ αρχίδια μου…………Και μη νομίζεις ότι τα χάφτω όσα λες. Σε ποιον νομίζεις ότι μιλάς, σε καμιά γυναικούλα; Αποκλείεται να μην υπάρχει κόστος και για σένα. Στοιχειώδη οικονομικά, αν οι πελάτες σου βγαίνουν ζημιωμένοι, τότε βγαίνεις κι εσύ, μαλάκα τοκογλύφε.  ………… Ύστερα, τι εννοείς μ’ αυτό το «μπορεί και όχι», ε; Κι εγώ, μπορεί να σε γαμήσω, μπορεί και όχι. Το έλαβες υπ’ όψη σου;

Κοίτα, στην κατάσταση που είμαι μπορείς να με κάνεις ότι θέλεις, αν πρόκειται όμως να συνεχίσουμε να παίζουμε πρέπει να με αφήσεις να συγκεντρωθώ…… Ναι, ναι, καθόλου άσχημα…

Τι καθόλου άσχημα, ρε καραγκιόζη; Τι κατέβασε πάλι το σκατόμυαλό σου; Θα βάλεις τον αξιωματικό να σου πηδήξει τη βασίλισσα; Γιατί δεν παραδέχεσαι ότι την πάτησες να τελειώνουμε;

Αλήθεια, δεν μου είπες τι έγινε με τη γυναίκα μου; Πώς είναι;

Εις την υγεία της; Πολύ καλά, ευχαριστεί για το ενδιαφέρον………..Και δεν είναι γυναίκα σου, έτσι;

Με συγχωρείτε, μεσιέ Προυντόν. Δεν θα επιθυμούσα σε καμιά περίπτωση να προκαλέσω το ιδεολογικό σας μένος. Γι’ αυτό δεν θα τη χαρακτηρίσω ούτε γυναίκα μας.

Το καλό που σου θέλω….. Δεν είναι κτήμα σου ούτε κτήμα μου. Είναι…

Δημόσιο αγαθό;

Ρε μαλάκα, θα παίξεις καμιά φορά, να σταματήσεις την παπαρολογία; Μια ώρα να κάνεις μια κίνηση, με γκάστρωσες!

Μη βιάζεσαι. Το καλό πράγμα αργεί. Και κράτα και καμιά πισινή γιατί κυοφορούνται εκπλήξεις.

Α, μάλιστα. Κρυμμένοι άσσοι κι έτσι; Για να σε δω!............ Κι αν θέλεις να ξέρεις, δικιά της ιδέα ήταν…Τι με κοιτάς; Κανονίζει τώρα το πάρε-δώσε. Παριστάνει ότι επικοινωνεί με τους απαγωγείς και λοιπά. Και μη νομίζεις ότι εγώ…  Όλα το δικό της, το γυναικείο σατανικό μυαλό τα κατάστρωσε. Δεν πειράζει να στο πω, αφού έτσι κι αλλιώς θα φύγει μαζί μου.

Έτσι σου είπε;

(Πετάγεται οργισμένος. Αρπάζει τον άλλο απ’ τα μαλλιά και του κολλά στο πρόσωπο ένα πιστόλι) Τι θα πει «έτσι σου είπε»; ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΡΕ ΜΑΛΑΚΑ «ΕΤΣΙ ΣΟΥ ΕΙΠΕ»; ΛΕΓΕ! Δε μιλάς τώρα ε; Χέστηκες πάνω σου. Μαλάκα!

Άμα μου κολλάς το πιστόλι στη μούρη, τι θέλεις να κάνω;

Σου κατάστρεψα την ψυχολογία, έτσι;

Τον ειρμό μου κατάστρεψες. Πρέπει να τα μετρήσω απ’ την αρχή.

Ναι, καλά. Πες ότι δεν έχεις τι να παίξεις… Πάντως, έπρεπε να ’βλεπες τη μούρη σου. Είχες κλάσει μαλλί, μαλάκα, αφού φοβήθηκα μη μου μείνεις στα χέρια. Φαντάζεσαι; Είχα διαβάσει μια ιστορία, όχι αληθινή, μυθιστόρημα, που ο ήρωας πιάνει έναν καναλάρχη, ένα καθίκι που του πήδηξε τη γκόμενα, κι έτσι όπως τον έχει δεμένο, καλή ώρα, κουρντίζεται και του χώνει το πιστόλι στον πισινό. Κανονικά ρε φίλε, του τα κατεβάζει και… Τα είδε όλα ο τύπος. Φαντάζεσαι να ’χε λέει κι αιμορροΐδες; Κάτι ο πόνος, κάτι η τρομάρα, κάτι το ρεζίλι, του γύρισ’ η γλώσσα ανάποδα. Συγκοπή………….Γάμησέ τα.

Ωραίο μυθιστόρημα! Να μού πεις πού το πουλάνε να το πάρω κι εγώ.

Εσύ έχεις άλλα προβλήματα τώρα.

Πάντως, εγώ για καλό σου το ξαναλέω, το χρήμα δεν φέρνει ευτυχία, μόνο μπελάδες… Ξέρεις ποιο είναι το μυστικό; Να δουλεύουν άλλοι για πάρτη σου. Αυτό, ναι.

Κι εγώ για καλό σου το ξαναλέω, κόψε την παπαρολογία και παίξε.

Θα πάρεις ας πούμε τώρα τα λεφτά. Πού θα τα βάλεις; Σε όποια τράπεζα και να τα πας, θα το μάθω.

Σιγά να μην τα βάλω σε τράπεζα. Ξέρεις τι είναι μια κατεστραμμένη τράπεζα;… Μια καλή αρχή. Και ξέρεις τι είναι ένας εξαφανισμένος τραπεζίτης την περίοδο που η τράπεζά του είναι στόχος επιθετικής εξαγοράς; Η αρχή της καταστροφής.

………….Αυτός είναι ο στόχος σου; Η καταστροφή της τράπεζας; Νόμιζα ότι σου αρκούσε το παραδάκι.

Παραδάκι; Έλεος δικέ μου! Πραγματικά, πρέπει ν’ ανανεώσεις το λεξιλόγιό σου……….... (μελοδραματικά) Την αγαπάω!! Κι αυτό που μου αρκεί είναι ν’ αναπνέω τον αέρα που… πού είναι το αστείο;

Ω, έλα τώρα! …….Στ’ αλήθεια, το εννοείς! Το ήξερα πως είναι ακαταμάχητη, αλλά τόσο πολύ;

Ναι, τόσο πολύ ρε μαλάκα, τόσο πολύ! Νόμιζες πως είμαι αδερφή, επειδή συχνάζω σε γκέι μπαρ; Η περίπτωση να έχω απλά φίλους εκεί μέσα ούτε που σου πέρασε απ’ το μυαλό. Και μ’ έριξες μόνος σου στην αγκαλιά της –είστε μεγάλα κορόιδα οι πλούσιοι- να ’σαι καλά! Τώρα είσαι δεμένος σα σαλάμι κι έχεις κάτι κέρατα τόσα με το συμπάθιο. Κορόιδο, ε κορόιδο!

Την τράπεζα, δεν την καταστρέφεις με την αλλαγή της διοίκησης.

Τι;

Λέω, μην τυχόν κι είσαι τόσο βλάκας που νομίζεις ότι επιτίθεσαι στο σύστημα. Εκτός αν δεν σε νοιάζει η τράπεζα αλλά εγώ. Ε; Πού είναι το πρόβλημά σου, μ’ εμένα ή με την τράπεζα; Για πες! Ο Βασιλείου ή η τράπεζά του, το πρόσωπο ή το σύστημα;

Βούλωστο! ……………Και με τα δύο έχω πρόβλημα –και με το σύστημα και με κάτι αρχίδια σαν του λόγου σου. Ξέρεις, υπάρχει ένα φαινόμενο στην κβαντική φυσική. Λέγεται φαινόμενο σήραγγος. Ένα σωματίδιο, για καθαρά στατιστικούς λόγους, μπορεί να υπερπηδήσει ένα φαινομενικά ανυπέρβλητο εμπόδιο και να βρεθεί στην άλλη πλευρά. Δέκα χρόνια την περιμένω αυτή τη στιγμή.

Δέκα χρόνια;

Που μου ’φαγες το σπίτι, μαλάκα τοκογλύφε.

Εγώ;

Η τράπέζά σου. Στην αρχή πήγα να τρελαθώ. Έμαθα πού μένεις και γυρνούσα σαν άδικη κατάρα γύρω απ’ το κάστρο σου. Κατάστρωνα σχέδια, μέχρι που έμαθα να φτιάχνω και βόμβες. Η γυναίκα μου με παράτησε, οι παλιοί φίλοι με παράτησαν, το ’ριξα στην ασωτεία. (αφαιρείται) Δεν φαντάζεσαι τι πέραση έχουν στις γυναίκες τα χαμένα κορμιά. Κάτι τους βρίσκουν.

Ενδιαφέρον.

Στο τέλος είπα ότι για καλό ήταν όλα, να ξεφύγω απ’ τη φενάκη του μικροαστισμού. Απέκτησα κοινωνική συνείδηση, ιδεολογία.

Βλέπεις; Σ’ εμένα τα χρωστάς όλα… Στην τράπεζα, θέλω να πω.

Καλά, τραγούδα. Έχεις ακούσει που λένε πως όλα εδώ πληρώνονται; Αφού ήτανε γραφτό να πέσεις φιλαράκο στα χέρια μου, θα πληρώσεις. Θα πηδήξω τώρα εσένα που ’χω εύκαιρο και για την τράπεζα βλέπουμε.

Ωραία ιδεολογία!

Κι έπειτα, είναι και το χρήμα… Ελάχιστη αποζημίωση...  Τώρα που δεν κινδυνεύω απ’ αυτό, τώρα που έμαθα να του βγάζω το δηλητήριο… Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Θα παίξεις;

Θα παίξω. Λύσε μου όμως την απορία. Εσύ τώρα, που έχεις ξεφύγει να ’πούμε απ’ τη φενάκη του μικροαστισμού… Πώς τα βρήκατε με τη Σία; Αυτή, τη μισή μέρα ασχολείται με το πράμα της και την υπόλοιπη με τη γκαρνταρόμπα της. Το μόνο που την ενδιαφέρει στις ειδήσεις είναι τα κοσμικά. Καταλαβαίνω το ενδιαφέρον σου ως άντρα αλλά από κει και πέρα… τι κοινό έχετε; Δεν τη βαριέσαι;

Όχι. Έχει τον τρόπο της να γίνεται…

Συναρπαστική;

Ερεθιστική………… Ικανοποιήθηκες;

Απολύτως.

Τι να σου πω! Τέτοια χαρά ο κερατάς…

Έψιλον ζήτα έξι

Ορίστε;….. (σκύβει στη σκακιέρα και εκτελεί την κίνηση που του υπαγόρεψε ο άλλος) Ώστε αυτό μετρούσες τόση ώρα;… Θυσιάζεις τη βασίλισσά σου.

Σου θυμίζει κάτι;

(κοιτώντας τον άλλο έντονα) Ντάμα επί γάμα δύο.

(μονομιάς, χωρίς να το σκέπτεται και χωρίς να κοιτά τη σκακιέρα) Ζήτα ήτα επτά. Πύργος ήτα οκτώ. Ίππος στο δέλτα τέσσερα.….. Βλέπεις καμιά θυσία;

Δικαίωμα.

Με την ησυχία σου.

…… Τα υπολόγισες καλά, βλέπω… (Ξαφνικά βλέπει τον άλλο να σηκώνεται λυτός) Πού πας;

Πιάστηκα… Ξαφνιάστηκες;… Εκείνη με έδεσε, θυμάσαι;

(δείχνει το πιστόλι) Εσύ, θυμάσαι τούτο εδώ;

Πώς! Σου είπε ότι είναι γεμάτο…(Ο άλλος πατά τη σκανδάλη αλλά δεν γίνεται τίποτα) Ξαναδοκίμασε… Φυσικά, έχεις πάντα τα χέρια και τα…νιάτα σου! Είσαι νεώτερος, ή όχι; Ρωτάω γιατί μερικές φορές, ξέρεις, κάποια πράγματα μας ξεγελάνε. Τα μαλλιά, τα ξενύχτια, οι τσαμπουκάδες. Το…αναρχικό προφίλ. Πόσα χρόνια; Στοιχιματίζω, λιγότερα απ’ τα δέκα-τόσα χωρίς σπίτι και γυναίκα, παρέα με τις πέρδικες της Σκωτίας –βλέπεις, μέχρι τα γούστα σου στο πιοτό ξέρω, πίστευες πως δεν θα ’ξερα τα γούστα σου στο κρεβάτι;…(προκλητικά, παίρνοντας θέση άμυνας) Έλα! Χάρη θα μου κάνεις. Δυο μέρες δεμένος, μακριά απ’ την πισίνα, το γυμναστήριο και το ρινγκ νιώθω ότι σκουριάζω.

Το ήξερες απ’ την αρχή λοιπόν…Όλα τα ήξερες…

Ο τρόπος σου να γυροφέρνεις το σπίτι μου δεν ήταν ο πλέον διακριτικός. Ετοιμαζόμουν να πάρω μέτρα όταν εξαφανίστηκες. Αλλά σε είχα ήδη καταχωρήσει….. Δεν θα ρωτήσεις πού;

Πού;

Εκεί που καταχωρώ τα πράγματα που μπορεί κάποτε να μου φανούν χρήσιμα.

Και…σου είμαι τώρα χρήσιμος;

Πολύ. Δεν φαντάζεσαι πόσο δύσκολο μπορεί να είναι το να ξεφορτωθείς μια τράπεζα.

Έχω αρκετή φαντασία. Είναι έτοιμη για κανόνι;

Κάτι τέτοιο. Σε τεχνική γλώσσα ακούγεται πιο περίπλοκο και βαρετό.

Γιατί δεν την άφηνες απλώς. Γιατί δεν συναίνεσες στην εξαγορά;

Ας πούμε πως κάτι τέτοιο θα φαινόταν ύποπτο. Και δεν έπρεπε.

Ενώ τώρα, όλο αυτό το γουέστερν θα φανεί φυσιολογικό. Και… τι προβλέπει το σχέδιο; Τίποτα καλό για μένα, φαντάζομαι.

Φοβάμαι πως όχι. Μας χρειαζόταν ένα θύμα. Πώς το είπες πριν; Ένα…

Κορόιδο.

Ακριβώς.

Το οποίο, συμπτωματικά, θα εξαφανιστεί;

Αφού επιτελέσει το σκοπό του.

Εκείνη… τα ξέρει όλα αυτά;

Η Σία; Μην είσαι αφελής. Κουράζει το μυαλουδάκι της μόνο όσο χρειάζεται. Μου έχει εμπιστοσύνη. Και ξέρεις γιατί; Γιατί δεν την έχω απογοητεύσει ποτέ.

Το καταλαβαίνω. Αλλά το σχέδιο εξακολουθεί να μην με ικανοποιεί.

Είσαι τελειομανής.

Καλοσύνη σου. Λίγο σχολαστικός μόνο. Αυτοί που θα μπούνε στην τράπεζα… η νέα διοίκηση… δεν θα διαπιστώσουν όλα αυτά τα περίπλοκα και βαρετά;

Προφανώς.

Και δεν θα κάνουν κάποιες, ας το πούμε, καθόλου κολακευτικές υποθέσεις;

Θα είναι πλέον αργά.

Ναι αλλά, όσο να ‘ναι…

Έχεις να προτείνεις τίποτα καλύτερο;

Δεν ξέρω, ίσως. Αλλά το μυαλό μου τα βαριέται αυτά τα περίπλοκα. Ειδικά όταν παίζει το ρόλο του κορόιδου………. Για να δούμε λοιπόν. Ας πούμε ότι εγώ τώρα έπαιρνα το καπελάκι μου, τρόπος του λέγειν, και ωραία-ωραία και πολύ διακριτικά(κινείται επιφυλακτικά προς την πόρτα) αποχωρούσα…… Δεν θα με εμποδίσεις;

Για ποιο λόγο;

Μα… για να μη μιλήσω.

Δεν θα το κάνεις.

Πώς είσαι τόσο σίγουρος;

Δεν είμαι. Αλλά ποιος θα σε πιστέψει;

Ναι, αλλά…το σχέδιο; Τι νόημα έχουν όλα αυτά αν σηκωθώ και φύγω; Εκτός… αν με βρουν κάπου… θύμα τροχαίου ας πούμε. (εκστατικός, με απλανές βλέμα και με τόνο εκφωνητή ειδήσεων) Η από μηχανής θεία Δίκη. Θύμα απαγωγής παρ’ ολίγον νεκρό από ασιτία. Μεγαλοτραπεζίτης καταφέρνει να λυθεί από τα δεσμά του και να καλέσει σε βοήθεια. Βρέθηκε μετά από πολυήμερο εγκλεισμό σε άθλια κατάσταση και πνιγμένος στα ίδια του τα ούρα..... Αυτό είναι το σχέδιό σου κάθαρμα;

(χειροκροτεί) Εκπληκτικό! Κι η λεπτομέρεια με τα ούρα… δεν θα τη σκεφτόμουν. Κρίμα, τέτοια φαντασία να πηγαίνει χαμένη…. Λοιπόν; Θα κάνεις την κίνησή σου;

Μπα. Αυτή η παρτίδα δεν σώζεται με τίποτα.


Σκοτάδι/Φως