6 Οκτ 2008

αναφορά ΙΙ


Γυρνά της μέρας ο τροχός κι έχω μια θέση

Στο χέρι η σφαίρα που μου χάρισες κρυμμένη

Καράβι που έψαχνε καιρό κάπου να δέσει

Κείνη την ώρα τη στερνή με περιμένει


Τα παραμύθια σου με θρέψανε κι οι δράκοι

Έαρ της νιότης που μου δίδασκες τον τρόμο
Να βρει τη θέση του ξανά στον άδειο σου ώμο

Κρατώ το στίχο -σου επιστρέφω το κοράκι

Ρίμες της μοίρας μου κυράδες της αγάπης

Μωρά βγαλμένα από σκαμμένη εντός μου μήτρα

Κι εσύ εν' αστέρι απ' το στερέωμα που εκλάπης
Για να πληρώνω μια ζωή τ' αρχαία σου λύτρα


Κύκλοι επάλληλοι -την τέχνη που εξασκούσες

Τη βρήκα μέσα στων κατόπτρων τις ακτίνες

Δεν έχει θέση ούτε ζωή πια στις Αθήνες
Γι αυτόν που ετάχθει να φυλάττει Συρρακούσες


Το μέτωπό σου σκοτεινό τα μάτια γκρίζα

Νερό που χύθηκε σαν αίμα ή σαν μελάνι

Για ένα πουκάμισο αδειανό για κάποια Ελίζα

Ό,τι αγαπήσαμε μου λες ήταν μια πλάνη

Γιατί μπερδεύονται τα πρόσωπα κι οι χρόνοι

Γιατί χυμήξανε καιροί σημαδεμένοι

Γιατί είμαι εσύ γιατί είσαι εγώ κι άλλο δε μένει

Γιατί είσαι ο αγέρας τη ζωή μου που σαρώνει


Που άλλοι ζητούν τη σωτηρία απ' τους αγγέλους

Κι εγώ ο τρελός μες στους αιώνια καταδίκους

Βλέπεις δεν μπόρεσα να μάθω μέχρι τέλους

Να ξεχωρίζω τους αμνούς από τους λύκους




εικόνα: Max Ernst, L'Ange du foyer ou Le Triomphe du surréalisme

16 σχόλια:

kyriaz είπε...

Τιμή μου που σε διαβάζω.

kyriaz είπε...

Το ξαναδιάβασα...
Τρελέ,είσαι μεγάλο ταλέντο.

Ελπίζω να μου επιτρέψεις στο επόμενο ποστ μου να αναρτήσω αυτό σου το ποίημα.

Τα σέβη μου.

Φαιδρα Φις είπε...

Κρατώ το στίχο -σου επιστρέφω το κοράκι

το κοράκι μοιάζει με επιστροφή οίκτου...

η καταληκτική στροφή είναι συγκλονιστική!
σαν το "τάιζα λύκους και μου τρώγανε τα χέρια"...

θα πω ό,τι κι ο Γιάννης,
τιμή μου που σας διαβάζω!

Γιάννη,με πρόλαβες...

καλημέρα

trelos είπε...

Κυριάζ, η τιμή δική μου και η χαρά φυσικά

καλή σου μέρα

trelos είπε...

Φαίδρα, μάλλον επιστροφή ευγνωμοσύνης..

να είσαι καλά

Δανάη είπε...

Στο σχόλιό μου στου kyriaz απομόνωσα τις δύο τελευταίες στροφές εν είδει αφόρμησης για να πω πόσο ελκυστικό θεωρώ όλο το ποίημα γενικά και από κάθε άποψη.

Μεγάλη μου χαρά και τιμή η επίσκεψή μου εδώ και η συνάντησή μου με μια νευρώδη και ιδιαίτερα προικισμένη γραφή...

Ευχαριστώ θερμά!

Την Καληνύχτα μου ,τις Ευχές και το Σεβασμό μου...

ΣΟΦΙΑ ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΥ είπε...

Μόλις σε έμαθα κι εγώ από του Γιάννη κι ήρθα να μοιραστώ τις αλήθειες σου (από παιδί κι από τρελό...)

ΣΟΦΙΑ ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΥ είπε...

...σε έβαλα και λινκ στο δικό μου για να σε βρίσκω εύκολα.

trelos είπε...

Δανάη, δική μου η χαρά για την επίσκεψη

καλώς ήλθες

trelos είπε...

σοφία, καλώς ήλθες επίσης

σε διαβάζω καιρό -σπάνια έχω βρει τόσο απολαυστικές περιγραφές της καθημερινότητας

kostaslogh είπε...

Γειά σου Αντώνη
πέρασα είδα,τρελάθηκα φεύγω!

trelos είπε...

Κώστα, να περνάς -και να περνάς καλά:)

Ιάκωβος είπε...

να 'μαι κι εγώ..(έλειψα για λίγο).
ωραίο είναι, αν και σε ένα σημείο δεν είμαι σίγουρος ότι άγγιξα ακριβώς αυτό που λες. θα το ξαναδώ, παρόλα αυτά, γράφεις ωραία, φίλε μου.
να εισαι καλά,
Ιάκωβος

trelos είπε...

ιάκωβε, σε κάποια σημεία ούτε κι εγώ είμαι σίγουρος

καλό ταξίδι στα υπερβόρεια, να περνάς καλά

thalassaki είπε...

Kι εγώ το ίδιο όπως ο Κώστας πιο πάνω.. πέρασα, διάβασα, τρελάθηκα, βούρκωσα και φεύγω.. Πού πήγε και μου κρύφτηκε εδώ και δυό χρόνια ετούτη η Αναφορά; :- καληνύχτα και καλό ξημέρωμα, αγαπημένε γείτονα..

trelos είπε...

να σαι παντα καλα, αγαπημενο θαλασσακι, οπως σου γραφω κι αλλου, τουτη εδω η αναφορα στους δασκαλους μου σου χρωσταει κατι :)

φιλια πολλα